Cypern och musikvideo
Nu var det ett tag sen jag skrev. Jag har varit på semester i Cypern men om vi backar bandet så spelade jag in en musikvideo precis innan jag åkte iväg.
Allting blev väldigt i sista stund med tanke på att releasen är 12 juni och jag skulle resa bort.
Det var svårt att få till ett datum och en studio som funkade för inspelningen. Men vi fick till slut tag i den bästa studion vi kunde hitta för detta: ABBA – studion. På Soundtrade som studion heter finns ABBA – flygeln kvar och det var vid den vi spelade in. Det blir en fin anknytning till min producent Paris Edvinson som spelade in där med ABBA – gänget för många år sedan.
Brorsan, Tim, var med även denna gång. Vi spelade in 3 låtar och han sjunger bara på två men han funkar så bra och det blir verkligen jättebra med hans insatser så han fick vara med på alla tre!
Igår var jag och tittade på resultatet som Jayce på Viktora film har filmat. Jag blev jättenöjd med alla videor, förutom en pytteliten redigering med ljuset på en av låtarna. Jag brukar vara ute i god tid men nu är det inte långt kvar till singeln släpps så allt ska laddas upp i dagarna. Funderar på att visa det för brorsan också innan premiären.



